23.8.16

Co-auteur Michael Zeebroek stelt zich voor



Hallo! Jullie hebben misschien gezien dat Kati sinds kort een co-auteur heeft: Michael Zeebroek. Dat ben ik. Ik stel me hierbij graag aan jullie voor.

Werk en studie
Ik ben 23 jaar oud en kom uit België. Als teenager kon ik niet goed omgaan met autoriteit. Ik werd van school gestuurd en besloot om fulltime te gaan werken en intussen te studeren. De opleiding Restauranthouder leek me wel wat. De meeste tijd bracht ik door in de keuken van het restaurant waar ik werkte. Ik vond het geweldig om te zien wat voor goed geoliede machine de keuken was en hoe het personeel op de toppen van haar kunnen werkte. Daarna volgde een baan als maître d'hôtel. Ik was verantwoordelijk voor alles wat in het restaurant gebeurde: de reserveringen, bestellingen en het helpen organiseren en het begeleiden van grote lunches en diners. Al op zeer jonge leeftijd leerde ik dus managementvaardigheden aan. Maar ik werkte hier ook als ober of stond achter de bar. Het was een bijzonder leuke periode. Mijn opleiding maakte ik af met de hoogste punten. Ik besloot om sommelier te worden. Toch bracht het leven me ergens anders.

Privé
Ik kwam een leuke Hongaarse vrouw tegen, met wie ik inmiddels getrouwd ben. We woonden een tijdlang in New York en vervolgens in Londen. Toen mijn vrouw in 2013 een mooie baan vond in haar thuisland, verhuisden we naar Boedapest.

Hongaarse wijnen

Mijn leven in de Hongaarse hoofdstad bestaat uit Hongaarse taallessen, kooklessen, wijnstudies, het organiseren van wijnproeverijen en schrijven over Hongaarse wijnen. Mijn doel is om de Hongaarse wijnen het respect te geven dat ze verdienen. Om de wereld te laten zien dat ze niet slechter zijn dan de Franse, maar hun gelijken.

Bloggen
Sinds een jaar heb ik mijn eigen Engelstalige wijnblog Wonderfultasting. Ik schrijf hier regelmatig over Hongaarse wijnen, mijn wijntrips door dit land en over de wijnregio’s. En vanaf nu ben ik dus ook mede-auteur op het Hongaarse wijnblog van Kati.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten